2011. augusztus 14., vasárnap

Lakatos Levente - Barbibébi

Lakatos Levente – Barbibébi



A könyv borítója
Újabb gyöngyszemmel jelentkeznék, mégpedig ezúttal egy számomra nagyon kedves könyvvel, amit idén kaparintottam meg a kedvenc könyvesboltomban. Akik ismernek, azoknak nem újdonság, hogy mindig konkrét céllal érkezem, végül pedig sosem azzal távozom, amivel kellene, de még így is mindig jól járok! Ugyanez történt azon az áprilisi délutánon is. Igazából mondhatnám azt is, hogy jött az isteni sugallat, miszerint fel kell mérnem a terepet, de nem így történt… Egyszerűen csak a szakfelelősömnek keresgéltem a megfelelő kötetet, amikor rábukkantam a Barbibébire. Én esküszöm, igyekeztem végig szem előtt tartani a célt, de amikor elhaladtam egy élénk rózsaszín betűvel díszített könyv előtt – igen, jól sejtitek, a Barbibébi volt az –, azt éreztem, amit általában mindig, ha megtetszik egy könyv: Szerelmes lettem! Ez pedig azután sem változott, miután elolvastam a fülszöveget, így hát nem is meglepő, hogy hamarosan már ott lapult a táskámban…

Lakatos Levente
Az író: Levente 1986. február 11.-én született Budapesten. Az általános iskolában több versmondó versenyen indult, irodalom tanárnőjének köszönhetően szerette meg a írást. Cikkei jelentek meg a helyi lapban, majd egy ideig felhagyott az írással, és a színpad felé fordult. Később újra előkerült életében az írás, a VMG iskolai újságában jelentek meg rövid, irodalmi alkotásai. Egy idő után azonban eltávolodott a művészettől, és az újságírás felé vette az irányt. 17 évesen jelent meg első cikke az egyik népszerű tinimagazinban, és ezt követően éveken keresztül foglalkoztatták. Időközben belekóstolt a bulvár világába, a Színes Bulvár Lap (ma már Bors) egyik riportere lett. Jelenleg a StoryOnline internetes sztárportálnál tevékenykedik szerkesztőként.

Első kötete, a Legyél Sikeres Fiatal! 2008 telén, magánkiadásban jelent meg. 2010 nyarán, az Ulpius-ház Könyvkiadó gondozásában debütált első regénye, a Barbibébi című tinikrimi, mely hamarosan a fiatal generáció egyik kedvenc könyvévé vált. Második regénye, a LoveClub 2011 nyarán jelent meg, mellyel belépett a kőkemény krimik világába. (Forrás: Levente hivatalos facebook oldala)

Elérhetőségei:


Nos, ezután a hosszú felvezetés után következzen a véleményem: Mint azt már az elején is említettem, senki nem ajánlotta a könyvet, én mégis bizalmat szavaztam neki. Nem bántam meg! Sokan már a hátlapon lévő részlet alapján visszatették volna a polcra, gondolván, ez is egy újabb cicamica sztori, ahol a főhősnő rózsaszín buborékban él, és a végén úgyis mindent megkap, amit akar. A rózsaszín élet – szigorúan leopárdmintában, Hello Kittyvel karöltve! – még stimmelne is, de az a buborék elég hamar kipukkan… Ahogy Levente is írta: „Ez nem lányregény! Ez az élet!” Erre pedig én is hamar rádöbbentem a sorok között kalandozva.

Minden azon az estén kezdődik, amikor Barbi életére törnek egy Red Heavenben eltöltött éjszaka után, a lány tökéletes élete pedig egy pillanat alatt darabokra hullik. Ezek után Barbi az egyetlen biztonságosnak hitt helyre menekül – Siófokra –, ahová barátja, Krisz is követi őt – igaz ehhez szükség volt egy kis anyai ráhatásra is. Kettejük kapcsolata ugyanis egy jó ideje már egyáltalán nem mondható felhőtlennek, hiszen a lány egy kirándulás alkalmával kifecsegte, hogy Krisz meleg. A fiúnak most mégis úgy kell tennie, mintha minden a legnagyobb rendben lenne, mivel Barbi a baleset után elvesztette emlékei nagy részét, melyeket csupán pár dvd lemez rejt. A kezdeti nehézségek után végül elkezdődik az utazás egy olyan világba, ahol a szabályokat azért hozzák, hogy végül megszegjék őket, ahol a pénz feloldja a korlátokat, a fecsegő szájakat viszont elhallgattatja...

Vegyük csak sorra még egyszer, milyen alapanyagokból is áll össze ez a lebilincselő történet: mindenképpen szükségünk van egy főhősnőre, aki kellően ambiciózus és fütyül a szabályokra, egy barátra, aki a bajban mindig mellette áll, valamint minden baj forrására, egy titokzatos idegenre, akit csupán a dzsekijén található 57-es szám különböztet meg az állítólagos barátoktól. Keverjük hát össze a hozzávalókat, és megkapjuk a Barbibébit. Vigyázat, roppant ütős koktél, de aki elfogyasztotta, az nem fog panaszkodni! Ugyan nem a csillogó Upper East Side, annál sokkalta jobb! Egy elérhető valóság, ahol az emberek ugyanúgy bábok egy felsőbb hatalom kezében. Már csak az a kérdés, csatlakozol-e a köreikhez...

Pontozás: 5/5

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése