2011. szeptember 6., kedd

Vámpírnaplók – Első évad (The Vampire Diaries)

Vámpírnaplók – Első évad (The Vampire Diaries)

"Helyettem te ne hozz semmilyen döntést! Ha elmész, csak magad miatt menj, ne pedig miattam!"


Háttér: Az évad 2009. szeptember 10. és 2010. május 25. között került adásba az Amerikai Egyesült Államokban. A CW forgalmazza, mint oly sok más híres sorozatot is. Magyarországon, országos televíziós csatornán (RTL Klub) 2010. június 25-én láthattuk először.
Főszerepben:
Nina Dobrev (Egyre távolabb)
Ian Somerhalder (Lost, Sztárral szemben)
Paul Wesley (Különvélemény)

Megmondom őszintén, nem azért kezdtem el nézni ezt a sorozatot, mert annyira megfogott volna. Tavaly nyáron, amikor először leadta az RTL, akkor láttam belőle pár részt, de nem igazán kötött le, hamar el is felejtettem. De valamelyik héten sikerült megnéznem egy részt a második évadból, és úgy döntöttem, végignézem az elsőt. Részben azért is, mert kíváncsi voltam, hogy mi ez a nagy tömegfrász a Vámpírnaplók körül. Nem mondhatnám, hogy rájöttem...

Kicsit furán vettem mostanában, ha valaki "lenézett", mert megmondtam, hogy nem láttam a sorozatot, sőt, a könyveket sem olvastam. (Nem is szeretném, mert állítólag hatalmas baklövés volt kiadni őket.) Na, már most, nem tudtam elképzelni, hogy miért ekkora divat ez a téma, miért szól minden harmadik blog erről, és miért veszik szinte semmibe azokat az írókat, akiknek a történetükbe nincsenek L.J. Smith által kitalált karakterek. Ez az élet egyik nagy talánya - sosem fogom megérteni.

Na, akkor a történetről: néhol lapos volt és kiszámítható.
Spoiler: például tök egyértelmű volt, hogy Elena anyja micsoda. Meg arra is lehetett számítani, hogy örökbe fogadták. Na, és az, hogy Stefan mentette őt ki!
Oké, ezeken még könnyen túl lehetett lépni, hiszen a mai világban már szinte nem létezik olyan történet, ami ne lenne sablonos. Elfogadtam, rendben. De az Elena elleni növekvő ellenszenvemet nem tudtam lenyelni. Lehet ezért utálni, de szerintem állandóan hisztizett, problémázott "Mindenki-életébe-beleszólok-és-jól-megoldom" Elenává vált. Sajnálom, nekem ez NAGYON nem volt szimpatikus. Mintha egy Mary Sue-t láttunk volna: szívfacsaróan tökéletes... (Olykor irritáló.)

Na, ha az Elena-problémán túlléptem, eléggé élveztem a sorozatot. Igen, attól függetlenül, hogy kiszámítható és tele van idegesítő emberkékkel, jó volt. Élveztem, hatalmasakat nevettem a poénokon és aggódtam a szereplők sorsáért. Itt kell megemlítenem Damon fantasztikus humorát, ami a legpozitívabb dolog az egészben. Igen, úgy gondolom hogy Ian sármja és Damon szarkazmusa nélkül sehol nem lenne a sorozat. (Damon történetét pedig egyszerűen imádom. Annyira átérezhető, olyan közel érzi magához az ember... Nekem nagyon tetszik, olyan különleges karakterer, amelyet nem lehet leírni néhány sorban.) Ettől függetlenül mégis Team Stefan vagyok. Ne kérdezzétek, miért. Ő jobban megfogott.

Voltak külön dolgok, részek, amelyek nagyon tetszettek. Ilyen volt például az, amikor Stefan kikelt önmagából, vagy a szépségversenyes jelenet, vagy maga a Bonnie körül támadt kavalkád. Gondolok itt mindenre: hogy mi is ő, és hogyan nézett vele szembe. Ezek azért feledtetik az idegesítő részeket.

Karakterek, akiket szerettem: Stefan (!!!), Damon, Bonnie, Matt
Karakterek, akiket nem szerettem: Elena, Vicki, Caroline, Isobel

Pontozás: 5/3

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése