2011. augusztus 2., kedd

Linkin Park – Breaking The Habit

Linkin Park – Breaking The Habit

„I don't know what's worth fighting for, or why I have to scream. But now I have some clarity to show you what I mean...”

Ismét egy zenéről próbálkozom véleményt alkotni, mégpedig annak az együttesnek az egyik számáról, akik mostanában új kedvencemmé avanzsáltak. Régebben is hallottam én Linkin Park számokat, de mostanában döbbentem rá, hogy többet szeretnék belőlük! Nagy hezitálás után végül a Breaking the Habit mellett döntöttem, de a többi szám is megérné a posztot.

Háttér: A 2003-ban kiadott Meteorán a 9. szám, amiben Mike egyáltalán nem rappel. Az MTV a nézők legkedvencebb (viewers choice) klipjének a díját is elnyerte a kézzel, japán rajzfilmesek által rajzolt videója.

Csak úgy, mint az Üvöltő szelek véleményemnél, itt sem szeretnék tökéletes, pontos, részletes leírást adni a bandáról, hiszen ez a poszt most nem erről szól. Amit a múltkor elmondtam, az még mindig fent áll, akit ez érdekel, az használja a wikipédiát. (A link hozzájuk: http://hu.wikipedia.org/wiki/Linkin_Park)

A klipről: Ahogy fentebb már említettem, ez a klip anime-stílusú. Ami ugye annyit jelent, hogy rajzolt figurák szerepelnek benne. Sok embert látunk, és megismerünk benne, a főszereplőnk pedig az elején az autóra zuhant srác. (Később kiderül, hogy ki is ő valójában, és csak azért nem írom le ide, mert nem akarom lelőni a poént. :D)
Kedvenc részem ebből a videóból a papírra firkált, majd vérrel összekent „I’m nothing” felirat. Nem tudom, hogy Ti hogy vagytok vele, de ez szerintem olyan sok mindent elárul, hogy az leírhatatlan. Lehet, hogy ez csak nekem tetszik ennyire, mert ilyen szentimentalista vagyok... Mindenesetre remek!

A zenéről: Egyik nap nézegettem a Youtube-on, hogy mit hallgassak tőlük, és egész véletlenül kattintottam erre a számra. Az első pillanatban megtetszett! Az üteme, amely sodorja magával a hallgatót, a ritmusa, amely arra késztet, hogy doboljon a lábad az asztal alatt, a szöveg, amely egyszerűen énekelteti magát... Fantasztikus! Mindent elér, amit egy jó zenének szerintem meg kell tennie. Ha csak ki akarom kapcsolni picit a világot, megállni egy pillanatra, ezt a számot hallgatom. Max hangerőn tökéletesen kiver minden egyéb mást a fejemből. Lehetetlen rá nem ugrálni az ágyon! (Az meg, hogy a szomszéd mit szól ehhez, nem különösképpen érdekel. :D)

Ez a szám nem bővelkedik mondanivaló nélkül. (Na jó, mondjuk melyik LP szám igen? :D)
Az életben elég sokszor eljutunk egy olyan pontra, ahol nem tudjuk, hogy mit kellene tennünk, mi lenne a helyes, mi lenne a legjobb. Rengetegszer döntünk: hol jól, hol rosszul. A döntések és a küzdés az életünk része, és felelősek vagyunk érte.
Szóval, az egészből csak azt akarom kihozni, hogy ez a zene számomra magáról az életről szól. Visszaadja mindazt, amivel szembe kell néznem. Küzdés, döntések, fordulópontok. Nincs vissza út, minden végleges. És tudjátok mi a legjobb az egészben? Hogy ez a szám után küzdeni is akarok!
Ahogy egy jó kis reklámszöveg hirdeti: Te írod a jövőt...

Ha ezek után kedvetek támad meghallgatni, itt megtehetitek: http://www.youtube.com/watch?v=acgvRle07GI&NR=1

Pontozás: 5/5

Köszönöm szépen Amynek a segítséget a háttértörténettel kapcsolatban!

1 megjegyzés:

  1. Szia!
    Hát igazán nincs mit, tudod, hogy imádom őket! :)
    Nagyon jó kis bejegyzés ez, remélem lesznek emberek, akik pont emiatt szeretik meg ezt a számot! Nagyjából mindent elmondtál a klipről, amit tudni kellhet. :)
    Ami nekem a legjobban tetszik, hogy ebben például tökéletesen megfogták a mondanivalót. Azt a 'történetet' ami a dalban el van mesélve úgymond. Nem is tudom... Nem elég megírni egy számot, egy dalt, de ha ahhoz klippet is akarunk, akkor ahhoz ötlet is kell. És a mai napig csodálkozom, és tényleg le a kalappal előttük, hogy ennyire jó fantáziájuk van, és ilyet alkotnak nekünk. És nem csak a BTH kapcsán. :)
    Puszi!

    VálaszTörlés